I valet och kvalet…

Nu är det dags att sluta flytta mailkonton och istället försöka njuta lite av lugnet här hemma. Johan sitter fortfarande någonstans på byn och diskuterar byalagsintressen och det lär han väl göra ett par timmar till. På tvn är det inte ett skit, Färjan och Fotbollsgalan – Nej tack…

Sneglar lite på Guillou som ligger här jämte mig i soffan. En bok av honom alltså, inte Jan i egen hög person… (Inte för att jag skulle misstycka. Jag skulle gärna ägna en kväll åt att lyssna på J.G. )

Jag tror att jag tar och kryper ihop och läser “I nationens intresse” med en kopp te och dessutom ska jag stänga av tröskverket som står och dånar inne på Johans skrivbord. Tvätten i tvättmaskinen ska jag “råka” glömma. Sånt händer ju… att man glömmer menar jag.

Men jag då?

Under tandborstningen så hade jag och Noel en liten diskussion kring det här med vem som är min gosunge. Noel ska promt inte vara “mammas gos” eller “gosingbosingen”, har är kort och gott “Noel”.

Fast sen sa han att han var pappas gos idag.

Jag: “Va, men jag då? vem ska jag ha som min gos?”
Noel: “Jag vet, du kan ha Ea… eller farmor!”

Jaha…

Dags för möte igen…

Idag är det dags för Johan att gå på sina regelbundna möten med byalaget. Jag stönar inombords och utombords…  Johan tror alltid att dessa möten ska vara snabbt avklarade men sen tidigare vet jag att det tar otaliga timmar att diskutera en bussresa hit eller dit, en tipsprommenad, eller en midsommartillställning.

Jag är lite självisk nu. Det är nämligen så att jag måste jobba ikväll och då hade jag sett fram emot att få komma hem och sätta mig och försöka få det avklarat för att sedan njuta av kvällen i lugn och ro. Då var min tanke att Johan skulle fixa iordning så att “allt” var klart sedan.

Men det var en önsketanke tydligen. Han ägnar nämligen sin tid hemma åt att spela datorspel med Noel. Kvalitetstid med Noel, framför att fixa kvällsmat, tvätta. Jag förstår honom. Men ändå, vem får då ägna tiden sen åt det andra?