Less

Jag är så less på alla dessa försäljare som ringer hela dagarna till oss. De måste på något sätt luskat ut att vi är hemma, för innan jag blev sjukskriven och blev föräldraledig så ringde det ytterst sällan…

Nu är det NIX dags…

Trädgårdsfix

I helgen började vi fixa lite i trädgården. Jag krattade under häcken och klippte ner fjolårets pioner. Det börjar komma upp röda knoppar och det ser ut som det blir fler och fler pioner. Hoppas det sprider sig fort, det är så trist med massa jord som syns i landet. Önskar mig en prunkade rabbatt som mamma har, men det tar väl tid innan det blir så…

Johan klippte ner häcken på baksidan. Förhoppningsvis ska vi få den att växa upp och bli lika tät och fin som på framsidan.

För övrigt är det lite småfix som ska göras i trädgården framöver. Det hinns nog med…

Apropå…

…magsjuka så läste på denna sida och känner mig lite lugnare ang Noel. Får han bara i sig vätska så ska det nog ordna sig. Han dricker avslagen Cola och saft här hemma och det tycks ju vara i sin ordning.

För en stund sedan åt han lite gröt, men efter typ femte och sista skeden så gick han och hämtade sin hink och spydde.

Jag förstår inte hur han orkar vara uppe ens. Han har ätit så lite så lite sista veckorna, men ändå syns det inte att han är sjuk. Klart att han inte har samma ork eller tålamod, men han är pigg och glad, vill vara ute, spela fotboll, cykla. Han är som vanligt, fast han får inte behålla någon mat.

Något piggare

Idag är jag något piggare. Feber går upp och ner lite, men jag har iaf varit uppe idag. Kanske inte gjort så mycket nytta, men jag har kunnat vara lite mer behjälplig med tjejerna. Noel ville gå till dagis idag, men under frukosten tog jag och Johan beslutet att dagis får vänta någon dag till, så vi ser att han kan äta ordentligt först.

Det gick ca två timmar, sen spydde Noel igen… jag fattar bara inte. Han har ätit absolut minimum nu i drygt två veckor. Han spyr i några dagar, blir bättre men äter inte, sen börjar han äta lite, nästa dag spyr han igen. Han tycks inte bli av med den här elaka magsjukan.

Jag ska googla lite och se om det finns några mirakelkurer.