Sommarlov och lansering…

Noel har precis gått på sommarlov. Det ligger många veckors total frihet framför honom och det innebär ju obegränsad tillgång på kompisar och aktiviteter… I hans värld iaf.

Själv står jag inför en av de större arbeten och lanseringar som vi haft på jobbet på de 15 år jag varit där. Mina tankar upptas av mailmigrering, nya funktioner, problem med gamla funktioner och en oro över kommande ev kaos närmsta dagarna.

Det blir lätt lite irriterat mellan de här två inställningarna. Min och Noels… och övriga familjen mitt emellan. Just nu springer det runt 10 ungar på trädgården, ibland drar hela klungan in genom huset och ut på andra sidan. “Får vi sova över?”, “Får vi en glass?”, “Jag börjar bli hungrig…”, “Får vi tälta inatt?”… 
Jag sitter i soffan och försöker komma på vad jag missat på jobbet? Vad som kan hända. Att jag måste handla frukost till arbetet. Hur funkar detta i Outlook?
Tusen frågor, tusen farhågor, snurrar i mitt huvud.

Så även om någon nyss gått på sommarlov och vill så mycket, så finns det även de i familjen som ska till jobbet i vanlig ordning imorgon. Som inte haft någon egentlig helgledighet alls. Man får hitta något mellanting. För min del skulle det vara bra om det bara kunde vänta några dagar till. Då kanske jag har plats för annat än mailmigreringar och kommande katastrofer i huvudet…

Leave a Reply

