För att göra saken lite mindre stressigt…

Jobb varannan dag denna veckan. Stella blev sjuk först, och sedan insjuknade även Nea. Nu är Stella helt klart på bättringsvägen, snorig och slemhosta, men piggare. Nea är ganska dasssig. Hennes eländiga luftrör ställer till det för henne, det hostas och hostas, feber kommer och går och det är både snorigt och dregligt.

Idag var det “min” jobbdag. Möte hela förmiddagen och eftermiddagen skulle ägnas åt att hinna ikapp lite. De dagar jag har jobbat har till största delen handlat om möten. Nu var det liksom dags att komma ikapp och göra allt det som jag skrivit ner på lappar mellan möten och under möten.

När det är en kvart kvar av mitt sista möte idag, ringer Johan. Jag kan inte svara utan ringer upp senare. Vattenläcka hemma. Stella är inte på bästa humör och det funkar inget vidare att gå ut i garaget (där läckan inträffat) och förbereda inför rörmockarnens ankomst. Jag försöker ringa Lillsis som ligger hemma i soffan och är sjuk, men hon är ju som vanligt näst intill halvdöd… (klen) vår underbara hjälp vid namn Göta är hos tandläkaren så jag ser inget alternativ får helt enkelt raffsa ihop mina saker, minneslappar, dator och mappar och dra hemmåt.

Hemma möts jag av en rörmockarbil som står på garageinfarten, men också av Bellas bil. Hon har kommit förbi och hjälper till med barnen medans Johan är ute i garaget. Rörmockaren pluggar rören där ute och vi kan så småningom sätta på vattnet igen. Vårt garage ser som vanligt ut som en jäkla krigszon, men nu dessutom med vatten…

Försäkringsbolaget ska skicka någon som kommer och kollar på det, kranen är placerad på väggen in mot huset, det är möjligtvis där vi kommer att få problem… Nåja, det verkar inte vara katastrof så man får ju vara glad för det lilla.

Nu har jag hunnit fixa lite jobb och dessutom ringde NickePicke nyss och sa att han tar med sig Noel på vägen hem. Vi kan snart ta helg och på måndag är vi lediga. Förhoppningsvis är barnen (de små) pigga tills dess så vi kan hitta på något kul vi tjejer. Killarna ska dra in till badhuset.

Har dessutom hunnit begära ut en helt sjukt mycket VAB som jag “glömt” av. Inte konstigt att man känner sig pankare än någonsinn, det var en hel del vab-dagar som låg på webben, från november till och med. Kommer inte gråta när utbetalningarna kommer in på kontot om man säger så. Om bara Johan kunde få tummen ur och fixa sina också (fast hälften är säkert inte anmälda ens…) så blir jag nästan nöjd.

Men nu får det bli helg, det är helg.