Killen med koll

Noel badar med Stoffe och hans kompisar, det är stim och stoj och Noel är bra i gasen, eller som en av killarna säger till Noel:

“Noel, nu är du på G.”

Noel: “Eller F….., vilket är bäst?”

Inte lätt för en liten kille att förstå vad de stora killarna pratar om.

Sleepover

Idag är Noel hemma hos sin allra största idol, kusin Stoffe 15 år. Han är det bästa som finns just nu och jag undrar om något kunde har gjort Noel lyckligare idag än frågan om han ville följa med hem till Örserum och sova över hos Stoffe. Woow liksom…

Så åkte han, en väska och sin oranga simdyna, in med bilstolen i deras bil och en sån lycklig lycklig kille.

Jag ringer förstås och kollar av efter några timmar, allt är fint. Nån timme senare ringer han från bilen. “Jag åker i en bil utan tak!” Mycket häftiga grejer på samma dag.

Sist jag fick en rapport så låg han och idolen och spelade tv-spel. Sen skulle Noel sova jämte Stoffe på en madrass och så skulle de småprata lite.

Härligt.

Nu väntar jag bara på ett sms som säger att han sover. I värsta fall får Johan hoppa in i bilen och hämta honom. Men vi håller tummarna för att han somnar och har sin första övernattning hos kussarna.