Puh

Det är hett hett hett ute. Noel överlever tack vare sina ständiga badstunder i poolen, hade vi inte haft den vet jag inte hur vi skulle ta oss igenom dagarna. Tjejerna mår inget vidare i värmen. Klockan 14 gav vi upp försöken att hålla oss i skuggan, inomhus, bada och fläkta. Jag tog med mig ungarna in till Götas källare. Där har de sovit gott i soffan, busat och legat på en filt och pratat. Nu är vi precis hemkomna och här hemma är det 31 grader inomhus… tjejerna har somnat efter en flaska välling och en lånad fläkt surrar på deras rum.

Det börjar svalna av lite ute, vi väntar nån timme till, sedan får det bli tvärdrar genom huset för att åtminstone försöka få in lite svalare luft.

Imorgon börjar Johan jobba och jag ska ta hand om alla barnen i värmen. Noel som vill bada och Stella och Linnea som måste vara i källaren hos Göta, det får helt enkelt bli lite bad medans tjejerna sover antar jag.

Alltid är det något vi gnäller om, är det inte kalla vindar så är det varma vindar…

