First time ever

Vi fick åka in till A6 idag för lite akuthandling. Tjejerna behövde lite t-shirtar och Noel behövde ett par nya skor. Vi ratade nästan tjejavdelningen, där fanns bara krusidullsockersöta tröjor. Vi hittade istället ett par Rolling Stones tröjor, jeans och en t-shirt med bilar. Givetvis fanns detta då på pojkavdelningen – hm har inte hört talas om unisex ännu…

En liten eftergift till det rosa var en randig klänning.

Så just nu har tjejerna för första gången någonsin likadana kläder på sig. Lite töntigt tycker jag, men Johan gillar det.

Pust och stånk

Det är mer än 30 grader ute. Jag lider lite med de stackars triatleterna som sliter ute i hettan. Nere vid stranden så fläktade det ganska mycket, men här uppe hos mamma och pappa står det nästan stilla i luften. Linnea sover som en stock nere i källaren, Stella tog sig en liten lur på en 30 minuter typ, sen var det dags att gå upp och käka tydligen.

Noel har rastat lillsis och Nicke och badat, nu ska vi ta det lite lugn. Det går inte vara ute med de små…

Finfina tjejerna…

… testade välling idag på morgonen. Efter en kort förvirring i att det inte rinner “av sig själv” så satte de sedan igång och drack tills det sa slurk i flaskan. Tankarna gick givetvis till min son som inte alls var så himla smidig när det var dags för vällingen. Till hans försvar får man ju säga att han inte var van vid flaskan. Det var många tårar, stor ångest, panik och tandagnisslan från min sida innan han äntligen tog flaskan. Då var han sju månader och jag skulle börja jobba en månad senare…

Man lär ju av sina misstag sägs det ju. Stackars Noel är med andra ord vår lilla försökskanin. Trots det tycker jag att han har artat sig ganska bra.