Påfyllning inför vinter

Fick ta en liten snabbis in till stan idag igen. Vi glömde köpa vantar igår, vilket börjar bli nödvändigt när det är minusgrader ute på morgonen. Iaf för Noel…

Så in till HM och det införskaffades termovantar, fingervantar och dessutom en mössa med matchande tumvantar. (vantarna fanna ej på bild)

Gårdagens fynd

På loppisen igår köpte jag en hel låda böcker för 30 kronor. DET är fynd!
Jag var intresserad av fem böcker och frågade vad de kostade och fick svaret att jag fick hela lådan för 30 kronor. Tur att Johan var med och konkade…

Vi närmare inspektion så innehåll lådan 23 böcker men ca 10 stycken fick sorteras bort. Det var kärleksskräp med Danielle Steel. Dom tänkte jag ge lillasyster som tycks gilla romaner.

Noel handlade fyra barnböcker för 40 kr. Inte lika framgångsrik som mig alltså.

Jag inhandlade dessutom sex små koppar med fat med rosmotiv på. De åker till Lenas ros-samling nere i Slagestorp.

Full fart i helgen

Igår gick vi upp tidigt, eller iaf Johan och Noel… Jag fick lite sovmorgon till kl 8 då jag blev tillfrågad om jag ville hänga med på loppis. Alltså åkte vi in på loppis och sedan tog vi torget i bara farten. En sväng upp till Anna och Ea hann vi också med.

Därefter tog vi en snabbis till IKEA för att byta ut de lampskärmar vi köpte förra helgen, tyvärr fanns det inga svarta kvar så jag fick ta bruna. Men de funkar också.

En runda bort till Solåsen för att köpa en liten toalettsits till Noel, han börjar bli lite stor för den lilla pottan. Givetvis hittade Noel “lilla huset” ett litet hus i plast som han tycker är såå roligt att vara i. OCH givetvis blev det liv när vi skulle gå ut ur butiken… Jag med en bölande unge.

Därefter handlades lite mat på båda affärerna i Tenhult. Ibland är det lite taskigt utbud och då får man åka till nästa helt enkelt.

Precis när vi kom innanför dörren hemma ringer telefonen och vi blir bjudna på middag hos grannen. Ahhh

Medans Noel sov sedan passade jag på att vila ryggen. Två dagar utan tabletter och ryggen är en enda stor plåga. Alltså lade jag mig i soffan och kollade på lite kärlek. (Stolthet och fördom) Johan behövde lite luft och tog tag i trädgården. Han hann ansa häckarna, klippa gräset och samla upp alla löven, gå runt med trimmern och klippte lite buskar. När jag och Noel väl prackat oss upp ur säng resp soffa och byllsat på oss så är Johan i full färd med att kratta löv på biten utanför häcken.
Trädgården är jättefin och jag är såå tacksam för att Johan gillar att fixa där ute, då min rygg sätter stopp för det mesta.

Lite fika hos svärföräldrarna och sedan hem och mysa lite.

En fullspäckad lördag.