Vila

Hela dagen längtar jag till kvällen. När lugnet sänker sig i huset och det jag vill göra är att krypa ner i sängen och bara vila.

Ska ta och leta upp en gammal film, koka en kopp te och krypa ner i sängen.

Imorgon ska jag vara pigg och utvilad inför sjukgymnastiken. Kommer jag dit hängig och hes så sparkar Pelle ut mig tror jag.

Underbara människa

Det finns mat i frysen, men den är som sagt var fryst.
Jag vet att vi ändå måste göra någon mat, men har bara inte lust.
Åker och hämtar Noel på dagis och drar därmed på matlagandet lite till…

Vi kommer hem, går och hämtar posten och när vi är på väg tillbaka står Göta på gatan. Hon lämnar en burk med färdiglagad fläskfilé, det är bara att reda sås och fixa lite potatis. Anledningen till denna gest är att vi tagit in posten åt dem ett par dagar…

Underbara underbara Göta.

Hemmaarbetsplatsen

Jag har ett alldeles eget rum här hemma där jag har en arbetsplats. Men visst är det skönare att vila kroppen i en divan…

Har papper över golv och soffa nu. Det är telefoner och sladdar.
Sen skymtar man en blå tallrik där det ligger en glasspinne i, jag tog den till fikat…

Seriöst möte

Idag hade vi ett riktigt bra driftmöte. Kollegan S hade genomgång för hur de har byggt upp testet av SAN. Jag kan inte låta bli att smygta ett kort med mobilen.

Sen blarrade jag en hel del om dokumentation. Våra möten brukar gå ganska fort men idag satt vi nästan två timmar, vilket visar att när vi väl lägger manken till så har vi massor att prata om.

Lugn eftermiddag i skrivandets tecken

Orkade bara inte vara kvar på jobbet. Huvudvärken gör mig okoncentrerad och irriterad. Tog mitt pick och pack (den bärbara datorn) och drog hem istället. Har tonvis med grejer som ska dokumenteras och det kan jag göra bättre hemma i lugn och ro.

Nu ska jag bara slänga i mig en huvudvärkstablett, ställa larmet på 16:30 så jag inte glömmer att hämta på dagis och sen sätta igång och skriva.

När ska det ta slut?

Börjar bli ganska trött på den här förkylningen nu. Den suger verkligen musten ur mig totalt. Jag har bihålor som har jobbat för högtryck och de fortsätter att producera men börjar kännas rejält ömma.

Går det inte över denna veckan så måste jag nog ta mig till vårdcentralen. Det är väl dags för en dos antibiotika kanske?

Hua…